Avança l'Auditoria Ciutadana a Vilassar

Amb la creació de l'Observatori Ciutadà Municipal, entre totes posem les bases de l'Auditoria.

A partir de la moció impulsada per la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Vilassar de Dalt —aprovada en el ple municipal celebrat el passat dia 23 de juliol del 2015— i a causa de la greu situació financera en la que es troba immers el poble, volem realitzar una auditoria ciutadana del deute a través de la creació de l'Observatori Ciutadà Municipal (OCM).

L´Ajuntament de Vilassar té actualment un deute superior als 25 milions d´euros que s'ha generat durant els últims 15 anys, cosa que el converteix en un dels municipis més endeutats de Catalunya (ràtio d'endeutament del 264%; endeutament per càpita de 2.800 €/persona). Un deute que haurem de pagar les actuals i futures generacions de Vilassar.

Una auditoria és l´examen crític i sistemàtic que realitza un grup de persones independent del sistema auditat. En concret, l´auditoria ciutadana del deute consisteix en la revisió i verificació d´aquells expedients que han generat un deute, constituint una eina participativa i eficaç de control ciutadà. Els seus resultats seran fruit de la verificació i la valoració de la pluralitat de membres que el componen i permetran a tots els vilassarencs i vilassarenques disposar d´una informació contrastada sobre l´abast del deute i les seves causes reals.

Les Auditories Ciutadanes s´han realitzat i ho estan fent amb èxit a molts municipis de Catalunya, no inventem res. Us adjuntem una guia basada en el model seguit a la població de Moià, municipi amb característiques molt similars a les de Vilassar, i comptem amb el suport de la PACD (Plataforma d´Auditoria Ciutadana del Deute).

Per conèixer com s´ha generat el deute (com hem arribat a aquesta situació) i evitar que es repeteixi en el futur, us convidem a participar a la reunió que tindrà lloc al Casal Piferrer el 4 de març del 2016 a les 20h per crear el primer Observatori Ciutadà Municipal (OCM) i la primera auditoria ciutadana del deute de Vilassar.

L'Auditoria no serà feta per partits o institucions,sinó per les veïnes de Vilassar.