Canvi d'ubicació del Complex Funerari

Poc abans del ple d'ahir dijous es va saber que l'equip de govern de l'Ajuntament de Vilassar tenia intenció de canviar la ubicació del Complex Funerari, com es va finalment aprovar. Aquesta moció aprovada proposa canviar l'ubicació del conjunt del complex a una zona a tocar de l'autopista C-32, però no modifica el projecte de forma substancial si no que tan sols es trasllada.
Aquest fet provoca que una part del procés torni a l'inici del procediment, la que fa referència a l'estudi urbanístic entre d'altres, però no toca la major part dels punts que fan referència a l'estructura del Complex Funerari, la forma de gestió, ni el model de prestació del servei.

La intenció de l'equip de govern és mantenir tant la concessió com el format dels serveis fet que la CUP s'hi oposa. A més remarquem una sèrie de fets que també ens preocupen: s'ha decidit acabar amb els debats emmarcats en la comissió de seguiment entre el govern i les entitats contràries al projecte, just en el moment en el que s'havien de debatre els aspectes econòmics del conjunt del complex, tallant un marc de diàleg conjunt en un dels moments cabdals.
Una de les altres conseqüències del canvi de rumb per part del govern ha estat desentendre's de la consulta popular sobre el complex funerari, emplaçant el debat dins la campanya electoral de les properes eleccions municipals de 2015. En aquest sentit hem d'emfatitzar la constant contradicció del govern: en un inici no va apostar per un procés participatiu on la comunitat pogués debatre quin model de servei creia que era el més idoni, en segon lloc i fruit de la pressió popular va accedir a consultar, tan sols preguntant pel crematori, quan el que està en joc és tot un conjunt de serveis en referència al complex. Finalment el govern ha decidit no preguntar als seus veïns i veïnes que pensen sobre el complex, en totes les seves vessants. Una vegada més veiem com no aposten per una democràcia participativa com cal, on aquells projectes que superen els seus propis mandats i s'encaren amb una especial confrontació siguin consultats a la ciutadania perquè sigui ella qui pugui decidir.

La CUP continua defensant uns serveis funeraris mancomunats públics i dimensionats d'acord a les necessitats reals del nostre poble i a la situació econòmica municipal. Esturdiarem la nova ubicació i esperem que aquest temps serveixi almenys per endegar un procés participatiu i consensuat.