Construint alternativa des de la base

La CUP de Vilassar, superant les limitacions naturals que imposa no ser dins la corporació, hem aconseguit a poc a poc fer-nos un lloc en la política municipal. Assistim regularment als plens per tenir informació de primera mà. Participem en el pacte local pel dret a decidir i la comissió corresponent, i vam donar suport a la moció presentada en el ple extraordinari que se suma als més de 900 municipis catalans pro consulta perquè pensem que ara cal unitat d'acció per aconseguir votar. Al mateix temps, reiterem la nostra aposta per: celebrar la consulta del 9N tant sí com no, el #SíSí a la independència per decidir-ho tot amb l'únic interès de les classes populars i el marc nacional dels Països Catalans. També formem part de la comissió municipal per a l'estudi del complex funerari, a la qual plantejarem els dubtes que aquesta instal·lació ha generat a la població i que vam fer públics en el seu dia: concessió a 50 anys d'un servei públic amb el qual es fa negoci privat, l'impacte negatiu ambiental i paisatgístic i “pelotazo” municipal per tapar el deute. Defensarem la nostra posició a favor d'una consulta en què veïns i veïnes puguin dir-hi la seva.
Des de la Candidatura d'Unitat Popular de Vilassar encarem els últims mesos d'aquesta legislatura municipal amb forces renovades i ens disposem a encetar el procés d'elaboració d'un programa electoral de forma participativa. Ben aviat començarem consultes per tal de crear grups de treball sobre les diferents àrees de manera oberta a tothom i amb la participació més àmplia possible. Som conscients que la nostra serà probablement l'única candidatura de trencament amb la política i les persones que han construït el sistema polític vigent al país des de l'anomenada “transició” i que està demostrant greus símptomes d'esgotament, també a nivell municipal. Aquest repte significa una gran responsabilitat davant el poble, que assumim amb seriositat i entusiasme.