Sense majoria, totes hi comptem

Article al "Punt de Trobada" número 5, desembre 2019

Des de la CUP comencem el mandat 2019-2023 amb tres línies d’actuació en ment. En primer lloc, serveis socials per a tothom, habitatge social i assequible i lluitant des de ja pel 30% de protecció oficial, canviant el Pla d’Ordenació Urbana («POUM») per afavorir-lo, tot preservant el poble de l’especulació. En segon lloc, ens calen serveis públics gestionats directament per l’ajuntament per millorar la seva qualitat i economia: recollida d’escombraries, neteja de carrers i aigua i clavegueram. En tercer lloc, i no menys important, hi ha les inversions a l’espai públic: calen uns carrers on tothom pugui passar còmodament.

Ara que segons sembla el deute ha baixat i per un cop de sort l’ajuntament té diners per gastar gràcies a una decisió del govern central (durant dos anys no tornarà un préstec de 800000 € de quota) vam pensar que calia començar a revertir les pujades de taxes i impostos dels últims anys. Amb aquest objectiu vam presentar fins a catorze propostes per modificar les Ordenances Fiscals («OOFF»): no pugem l’IBI als habitatges però sí a uns pocs usos dels que més tenen; contra el canvi climàtic afavorim la instal·lació de plaques solars i l’adquisició de cotxes amb baixes emissions. Per contra, no aconseguim avançar cap a la gratuitat de la llar d’infants ni les taxes contra els habitatges buits. Hi tornarem a insistir l’any que ve. No obstant això i mirat en conjunt, vam valorar els avenços i vam decidir votar-hi a favor.

Per iniciativa nostra i aprovada per unanimitat s’engega el procés per revisar la gestió de l’aigua i el clavegueram, ja que la concessió caduca durant el mandat actual. Per iniciativa de tota l’oposició iniciem el procés de renovació dels reglaments municipals que han de garantir la pluralitat i la participació ciutadana.

Aquest mandat sense majoria absoluta necessitarà negociar més que mai. Per això ja al butlletí del mes de juliol reclamàvem uns mitjans de comunicació locals suficients que permetin l’expressió de l’opinió pública.

Per acabar, no podem ni volem oblidar les nostres preses i exiliades. Les electes de la CUP ens comprometem a fer tot el que estigui a les nostres mans en suport de la mobilització popular i per la desobediència civil i institucional. Per l’amnistia i l’autodeterminació, ni un pas enrere.